Počet zobrazení stránky

sobota 15. října 2011

Moctezumova pomsta

53! Že nechápete? To je počet dní, po které jsem se úspěšně, zuby nehty, vyhýbala Moctezumově pomstě (La Venganza de Moctezuma / La Maldición de Moctezuma). Ale je to tu! Bohužel, nebo bohudík?, ani já nejsem výjimka, nezapíšu se na seznam šťastných vyvolených, ale co už, aspoň mám nové zážitky, mám o čem psát a vy o čem číst. Všechno zlé je k něčemu dobré. Asi bych ale měla vysvětlit, o čem to vlastně mluvím. Nechci Vás nijak podceňovat, ale ne všichni musí znát posledního aztéckého panovníka Moctezumu (Montezumu) a s ním spjatou pomstu všem návštěvníkům Mexika. Údajně postihne téměř každého (jen Američani jsou mírně odolnější) a jedná se prostě a jednoduše o klasickou „sračku“.

No ale řeknu vám, že to není žádná sranda trávit dny a noci na mexických záchodech, které mají úžasnou vlastnost ucpávat se a při častém splachování nenapouštět vodu. Jo a taky české uhlí, Ercefuryl a Imodium na Moctezumovu pomstvu nezabírá. Takže rada číslo jedna, zbytečně netahat dříví do lesa. Na mexické bakterie, bacily a viry české léky jednoduše neplatí. No, ale i přes to, jsem si vzpomněla na vždy dobré rady našich maminek a babiček, co dělat při průjmu a vydala jsem se koupit si černý čaj. Na začátku jsem netušila, že to bude běh na dlouhou trať, vždyť černý čaj koupím aj v Kyjově v každém obchodě. No ale bohužel nejsem v Kyjově.

Abych nemusela jít moc daleko, zamířila jsem do menších obchůdku poblíž baráku. Samozřejmě neúspěšně. Poté jsem poprosila kamaráda, jestli by mi ho nezašel koupit do lékárny, opět bez výsledku. Tak jsem se teda přemohla a zašla do Soriany (supermarket). Tam jsem po dlouhém hledání našla směs šesti druhů čajů, mezi nimiž byl i černý čaj. Celá nadšená a v domnění, že když balení obsahuje 30 sáčků a 6 různých druhů (heřmánek, máta, citron, skořice, černý čaj, zeleny čaj), logicky by na každý druh mělo připadnou 5 sáčků, jsem čaj koupila. Nadšení mě opustilo okamžitě po otevření krabičky. V prvním momentě jsem černý čaj vůbec nemohla najít, v krabičce bylo asi 10 sáčků heřmánku, 8 citronu a černý čaj nikde. Tak jsem zanadávala, uklidnila se, podívala se znovu a našla celé 3 sáčky černého čaje!!! Asi nepochopím mexický způsob dělení příchutí ale budiž!

No nicméně tři sáčky brzo došly a já se nechtěla vzdát, tak jsem se druhý den vydala do dalšího supermarketu – nic. Obešla jsem další dvě lékárny – nic. Nonstop Oxxo – nic. Při cestě domů jsem čistě ze setrvačnosti zašla do dvou pidi obchůdků co máme u baráku. Nejdřív jsem vešla do toho, kde mě znají, chodím tak celkem často. Ale asi po dnešku přestanu!!! Než jsem stačila otevřít pusu a vyřknout mé přání, zeptali se oni mě „Kolik piv to bude_“ , „Prosím?“, „Ptám se, kolik chceš piv“?, „Já ale nechcu pivo“, „Nee??“… (no comment). No nicméně, černý čaj neměli, jen zelený. Nicméně s prázdnou jsem neodešla. Když prý smíchám zelený čaj s coca-colou, tak budu mít černý. Hned naproti je ještě jeden obchod, tak jsem aj tam nakoukla, abych si mohla připsat další čárečku na seznam pokusů a neúspěchů. Ale světe div se, měli černý čaj, sice jedno jediné balení, zahrabané kdesi na spodu regálu, zaprášené a špinavé, ale MĚLI. Tak jsem si ho celá šťastna koupila a teď ho popíjím. Tak na zdraví!

1 komentář: